(23) כיצד יכול סרטון להוות ערך מוסף עבור העסק שלך
כיצד יכול סרטון להוות ערך מוסף עבור העסק שלך
יותר עסקים בימינו מבינים כי עליהם להתפרש על כמה שיותר מדיות, טכנולוגיות מתקדמות ואמצעי תקשורת על מנת להעלות את יוקרתם, לשפר את תדמיתם ולהפוך את עצמם למותג שמזוהה עם תכונות חיוביות מסויימות. כיום, כאשר המימד הויזואלי זוכה לקדימות במשיכת תשומת הלב שלנו, אם כצופי טלוויזיה וקולנוע ואם כגולשים באינטרנט המחפשים ברשת שילוב בין מראה, קול ותוכן, יש יתרון עצום לעסקים שבוחרים להפיק סרטונים בנושאים שונים. לסרטונים כוח עצום להעביר מסר אפקטיבי וניתן לשלבם בפרזנטציה, לשלוח באימייל ללקוח פוטנציאלי, לפרסמם באתר החברה, או להפיצם ברשת, ביו טיוב ובאתרי וידאו פופולאריים נוספים.
להעביר מסרים אפקטיביים בצורה ויזואלית
בניגוד למאמרים, שבדרך כלל פונים אל פלחים יותר מצומצמים באוכלוסיה, מצליחים סרטונים לחלחל ליותר שכבות ולהגיע בדרך זאת אל יותר לקוחות פוטנציאליים. סרט תדמית או סרטון שיווקייכול לשווק מוצר מסויים ללקוחות או, לחלופין, לתפקד כסרט תדמית המספר על ייחודיות העסק ועל פועלו למען החברה. כיום משקיעים עסקים גם בסרטונים המספקים מידע מסויים שאנשים רבים מבקשים לדעת, ושאינו מפרסם באופן ישיר את העסק ואת מוצריו.
שיטה זו גם כן קוצרת פירות בטווח הארוך, כיוון שבאמצעות הסרטונים הללו משווה העסק לעצמו רושם מקצועי ומעמיד את עצמו כאירגון איכותי, שאנשי הצוות שלו מוסמכים להשיב על שאלות שונות ואף עושים זאת בשמחה. הסרטון יכול, אם כן, להעניק לעסק נקודות נוספות במאזן החישובים שעורך כל לקוח ושלפיו הוא מחליט לאיזו חברה לפנות כאשר יצטרך לקנות מוצר מסויים.
בנוסף, יכולים הסרטונים גם לשמש כאמצעי מצויין להעברת מסרים פנים-עסקיים. סרט הדרכהלמשל הינו דרך מצוינת להעביר מסרים שברצון החברה להעביר לעובדיה תוך חיסכון בכוח אדם ובזמן. במקום להקדיש יום שלם של הסברים לעובדים חדשים המצטרפים לחברה, ניתן לכנס את כולם בבת אחת, להקרין להם סרטון שיבויים וייכתב היטב ויכלול את כל הפרטים שברצון המעסיק למסור לעובדיו. בדרך זו יוכל המעסיק להשיב על מעט שאלות בתום הסרטון ולהיות בטוח שכל הנקודות שאליהן רצה להתייחס הועברו בהצלחה.
נשמע טוב. איך אוכל להפיק סרטון כזה?
אל דאגה, אין שום ציפיה ממנהלי העסק להפוך לבמאים או לתסריטאים, וזאת גם משום שכדאי מאוד לשכור אנשי מקצוע שיודעים לביים סרט ברמה טכנולוגית גבוהה שיותיר רושם חיובי על הצופה, הן מבחינה ויזואלית והן מבחינה תוכנית.
אז כיצד מיישמים הפקת סרטון חברה בפועל? יש צורך בבעלי תפקידים רבים וביניהם תסריטאי, צלם , שחקן, אדם שיכתוב את התוכן בצורה שיווקית, ובהרבה פעמים בשפה האנגלית. עסקים רבים דורשים שהתוצר הסופי יהיה סרט תדמית באנגלית או סרט הדרכה באנגלית כדי לפנות ללקוחות בשוק העולמי או לעובדים מתרבויות שונות. האם תצטרכו במקרה זה לאתר חברה המספקת שירותיתרגום לאנגלית? ממש לא. אין צורך לפזז בין ספקים שונים ולבזבז זמן ואנרגיה. לאור הביקוש ההולך וגובר להפקת מסרים ויזואליים, יש כיום יותר אנשי מקצוע מיומנים המספקים שירות הפקת סרט באנגלית או בשפות אחרות, ומספקים את כל השירותים שאתם זקוקים לשם הפקת סרטון מקצועי, זאת כמובן לאחר מפגש הסבר ותיאום ציפיות עם מנהלי העסק.
לפני שתזמינו הפקת סרטון תדמית, סרטון שיווקי או סרטון הדרכה, בקשו לראות דוגמאות וודאו שחברת ההפקה שעימה תעבדו אכן יכולה ליצור את הרושם שתרצו להקנות לחברה שלכם. ישנן חברות המעדיפות סרטונים רציניים שמקרינים עוצמה ומקצועיות וישנן אחרות שמבקשות לשלב בסרטון הומור ויצירתיות. מה שנותר לכם כעת הוא להחליט היכן אתם על הסקאלה ולהתחיל לקדם את העסק שלכם למאה ה-21. בהצלחה!
מירון אברמסון הינו מנכ“ל חברת Add-Vantage. החברה עוסקת בליווי של אנשים ועסקים באינטראקציות עם חו“ל,ומציעה סדנאות קבוצתיות, ייעוץ אישי, ושירותים משלימים בתחום התקשורת העסקית הגלובלית.