(2) הכנת מצגת יעילה ומעניינת
הכנת מצגת יעילה ומעניינת
בעולם עמוס במסרים ויזואליים, מסר ממוקד הוא חיוני על מנת למשוך קהל יעד. המסר יכול לבוא לידי ביטוי בעטיפת מזון, בעיצוב כסא, בלוגו של חברה, או בצבע של בגד, אבל מטרתו היא אחת – למשוך את העין ואת הלב של הצרכן הספציפי. ממש כשם שעיצוב תעשייתי מתמקד בעיצוב מוצרים ייעודיים, כך גם הצגת מטרות ויעדים, תכניות ופרויקטים, מוצרים ומסעות פרסום – יהיו ממוקדי מטרה וקהל.
אחד הכלים השימושיים והנפוצים ביותר להעברת מסרים ורעיונות הוא מצגת מחשב, המאפשרת ליצור רצף של שקפים מתחלפים ולצקת לתוכם תכנים ואמצעים ויזואליים מגוונים. הקלות של בניית מצגות, בעיקר באמצעות תוכנת Power Point והעובדה שנעשה בהן שימוש בכל תחום לימודים- אם זה מנהל עסקים ואם אלה לימודי שיווק -הביאה לכך שמצגות רבות נבנות בצורה לא נכונה – משמימות מדי, או עמוסות מדי במידע ובפרטים, בצבע ובגרפיקה והתוצאה מחמיצה לחלוטין את המטרה ואף גורמת לה נזק.
ביצירת מצגת, לכל מטרה שהיא, יש להקפיד על מספר כללים, שיהפכו אותה למעניינת לצפייה.
לא כדאי להכניס לשקפים של המצגת את כל התוכן, אלא להביא מספר נקודות במשפטים קצרים ולהרחיב עליהם בעל פה. כך, המצגת תהווה השלמה לדברי המרצה ולא תמקד את המאזינים רק בשקפים במקום במציג עצמו. התוכנה מאפשרת שימוש באמצעי הנפשה, אבל צריך להיזהר שלא להפריז בשימוש ושלא לגרום לקהל לתהות מנין תצוץ השורה הבאה למסך ובאיזה אופן. גם שימוש בהומור יתקבל בברכה, אבל יש להתאים אותו לקהל היעד ולהיזהר מבדיחות פרטיות שלא יובנו. מומלץ להכין שקפים עם שאלות ולעודד את הקהל להשתתף ולהיות פעיל. הפיכת המצגת לאינטראקטיבית תשאיר את הקהל עירני ומתעניין.
אפשר להוסיף רקע לשקפים ולהקפיד על צבע אחיד, שיעמוד בניגוד לצבעי הגופנים. מספר השורות בשקף והמלים בשורה צריך להיות מועט, על מנת שלא להשתמש בגופנים קטנים מדי וכן כדאי לשמור על עקביות בשימוש בגופנים, לא לשלב מספר סוגים ולבחור בעיקר בברורים ביותר.
והכי חשוב… וודאו שיש שקע חשמל במקום בו אתם עתידים להעביר את המצגת.
מאמר נוסף לגבי טיפ לתכנון מצגת